Kategorie
Box reklamowy
Kontakt

Firma E-VOLT

tel: 531-866-455
gg: 7686525
e-mail: biuro@e-volt.pl

adres: ul. Przy Torze 1,
35-205 Rzeszów
(budynek HÖRMANN)

godziny otwarcia :
od poniedziałku do piątku 8 - 16

zawartość koszyka:
0 produktów

łączna cena:
0,00 PLN

kupuję
Logowanie

Nowości

Instalacje LPG


 

Zanim zaczniemy regulacje instalacji gazowej należy pamiętać:

 

Tylko prawidłowa eksploatacja samochodu zapewni nam korzyści z instalacji gazowej. W szczególności należy zwrócić uwagę na układ zapłonowy (czyli cewka, kopułka, palec rozdzielacza, świece i przewody wysokiego napicia). Elementy układu zapłonowego muszą być w nienagannym stanie. Należy regularnie kontrolować ich stan czy aby nie dochodzi do żadnych przebić, praktycznie niezauważalnych podczas jazdy na benzynie, a tak dokuczliwych przy zasilaniu LPG, skutkujących tak zwanym wystrzałem.

 

Wymiana świec co ok. 20 tysięcy kilometrów jest normą o której należy pamiętać. Przy ich wyborze, co do marki i rodzaju, należy się kierować sugestiami producenta samochodu. Nie są wymagane świece przeznaczone typowo do instalacji LPG. W instalacji gazowej 4 generacji (sekwencja) gaz jest podawany do listwy wtryskiwaczy gazowych w fazie lotnej, w której to przechodzi przez filtr owej fazy. Lecz zanim tam trafi znajduje się w fazie ciekłej, gdzie w reduktorze jest rozprężany. Należy Pamiętać o ich regularnej wymianie co ok. 10-15 tyś. km, co zapewni prawidłową prace instalacji gazowej.

 

Częstym błędem kierowców jest odpalanie samochodu bezpośrednio na gazie co przyspiesza zużycie silnika i reduktora.  Nie zapominajmy też by w baku nie brakło nam benzyny, nie dlatego że gaz może sie skończyć lecz by pompa paliwa umieszczona w baku pojazdu była zawsze zanurzona (pracuje ona nieustannie, bez względu czy jedziemy na gazie czy na benzynie) co pozwoli nam na zachowanie jej sprawności i zapobiegnie jej zatarciu. Zaleca sie by poziom paliwa wynosił od 1/4 do 1/2 pojemności baku. Drugim argumentem przemawiającym za korzystaniem z benzyny choćby przez parę kilometrów jazdy jest fakt, że po dłuższym czasie spędzonym w zbiorniku samochodu benzyna jest "zawodniona" co prowadzi do korozji baku i możliwości zatykania układu paliwowego lub utrudnień z rozruchem pojazdu.

 

Przestrzeganie tych kilku zasad powinno zaowocować brakiem problemów z rozruchem i długą eksploatacją samochodu.

 

Regulacja instalacji gazowej

 

Przed przystąpieniem do regulacji instalacji LPG należy upewnić sie czy silnik:

 

  • pracuje prawidłowo przy zasilaniu benzyną,
  • ma dobrze ustawione obroty biegu jałowego,
  • posiada sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza,
  • nie ma żadnych nieszczelności w kolektorze ssącym.

 

Regulacje należy dokonywać wyłącznie na czystym filtrze powietrza, gdyż jego stan ma ogromny wpływ na działanie instalacji. Należy go wymieniać maksymalnie co 20 tys. km, nawet jeżeli producent przewiduje wymianę filtra przy większym przebiegu. Regulacja instalacji gazowej przy nieprawidłowej pracy samochodu na benzynie jest bezcelowa.

 

Zalety instalacji gazowej w samochodzie

 

Instalacja gazowa jest niskociśnieniowa, a więc zbiornik jest lekki. Sam silnik iskrowy, czterosuwowy nie wymaga specjalnych zabiegów aby przystosować się do pracy na gazie. Gaz zawiera węglowodory o krótszym łańcuchu, których spalanie powoduje wydzielenie się mniejszej ilości gazów cieplarnianych niż w przypadku paliwa. Gaz jest na stacjach benzynowych w Polsce dużo tańszy niż benzyna, stąd tak duże zainteresowanie w Polsce tym paliwem.

 

Skład LPG

 

LPG jest mieszaniną butanu i propanu. Propan łatwiej przechodzi w stan lotny w temperaturach niższych. Butan odwrotnie. Cena butanu jest niższa. Mieszanina tych dwóch gazów oscyluje wokół stosunku 40:60, zależnie od pory roku. Jeśli gaz nagle w jesieni „skoczy” o kilkanaście groszy, to będzie to nieomylny znak, że nadchodzi zima i w LPG jest 60% propanu. Wiosną, kiedy cena gazu „spadnie”  w LPG będzie 40% propanu i 60% butanu.

 

Regulacja (na przykładzie instalacji ESGI)

 

Podczas regulacji instalacji gazowej należy pamiętać o paru szczegółach:

  • należy dowiedzieć się jakiej firmy posiadamy sterownik  wtrysku gazu, jest to mała skrzyneczka pod maską na której jest  naklejka z jego nazwą;
  • należy wyposażyć  się w odpowiedni program zalecany przez producenta sterownika;
  • kontrolować ciśnienie gazu w programie, (jak podaje firma SEQUEL);
  • ciśnienie 1.00 Bar oznacza ciśnienie atmosferyczne - zalecane ciśnienie przy obciążeniu to 1.80 – 2.10 Bara, natomiast na biegu jałowym 1.2 – 1.6 Bara;
  • w programie znajduje się zazwyczaj opcja „AUTOADAPTACJA”, warto ją aktywować zanim przystąpimy do regulacji, ale tylko wtedy jeżeli jazda na gazie jest praktycznie niemożliwa (samochód szarpie, traci moc, samoczynnie przełącza się na benzynę itp.). Jeżeli  samochód nie wykazuje znacznych odstępstw od normalnej jazdy zazwyczaj wystarczy regulacja „MAPY GAZU”;
  • podczas "Autoadaptacji" należy wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio, ogrzewanie itp.), nie dodawać gazu, czyli niczego nie dotykać. O zakończeniu całego procesu sukcesem zostaniemy powiadomieni odpowiednim komunikatem;
  • podczas regulacji widzimy tak zwaną MAPĘ, są tam dwie linie: na ogół czerwona (oznacza momenty wtrysków benzyny) i zielona (oznacza momenty wtrysków gazu);
  • regulując  zieloną linie na rożnych jej odcinkach musimy ją dopasować tak by jak najbardziej pokrywała się z linią benzyny (powinna być nieznacznie ponad nią).

 

Stosując się do powyższych zaleceń, nie posiadając fachowej wiedzy możemy wyregulować samodzielnie swoją instalacje gazową.

 

Aby móc diagnozować oraz konfigurować instalacje LPG są potrzebne specjalne interfejsy, które posiadamy w naszej ofercie. ZOBACZ.



, 2013-01-24
www.skassa.pl www.taniesklepyinternetowe.pl

Niniejsze opracowanie graficzne w całości stanowi wyłączność firmy E-VOLT. Zakazuje się powielania, rozpowszechniania, fotokopiowania lub jakichkolwiek innych sposobów wykorzystywania materiałów na jakichkolwiek polach eksploatacji bez posiadania pisemnej zgody wydanej przez firmę E-VOLT